Paříž - den 2.

sobota 25. července 2015

Metro

Druhý den po snídani jsme se vydali za novým dobrodružstvím. Pár metrů od hotelu je stanice metra Anvers, ve které jsme si zakoupili balíček 10 jízdenek, tzv. carnet. Vyšel nás v té době na 12 eur. Metrem jsme se dovezli s jedním přestupem do stanice Les Halles, odkud jsme pak po celý den pokračovali pěšky. Metro nás poněkud překvapilo svým vzhledem, protože to není klasický podzemní vlak na kolejích, ale spíše autobus na velkých kolech... bez kolejí (alespoň takový já si z toho nesu pocit :-D). Samozřejmě hrající muzikanti na akordeon nemohou chybět.

Les Halles

Les Halles bývalo dříve hlavní tržiště s potravinami. Dnes se zde nachází významné obchodní centrum a zároveň je to důležitá dopravní tepna, protože se tu kříží několik stanic metra. Severní straně Les Halles dominuje kostel St-Eustache a nachází se tu také socha Posluchače.

Louvre

Louvru to bylo coby kamenem dohodil. Jak vypadala naše cesta, můžete vidět na následující sérii fotek :-). Do samotného muzea jsme ovšem hned nešli, prohlídku jsme si nechali až na večer.

Neopominuli jsme ani Malý vítězný oblouk a dalším naším cílem ,ke kterému jsme se posunovali, byl Velký vítězný oblouk. Po cestě jsme si udělali malou zacházku k Národní pařížské opeře, při které jsme se kochali spoustou obchůdků s luxusními hodinkami. Jejich cena byla často uvedena ve výloze a viděli jsme i pár kousků, které stály více jak 1 000 000 eur ! Nevynechali jsme ani Place Vendome, kde se nachází Vendomský sloup se sochou Napoleona, který upomíná vítězství v bitvě u Slavkova. Na poslední fotce následující čtveřice můžete vidět neoklasistický chrám La Madeleine.

Zpátky směrem na Champs-Élysées jsme procházeli kolem Obelisku na Place de la Concorde. Cesta k Velkému vítěznému oblouku po Champs-Élysées byla jako procházka růžovým sadem :-). Tolik krásných obchodů pro dámy...a pro pány zase několikapatrové domy s nejnověnjšími modely aut. Od Velkého vítězného oblouku jsme se konečně přesunuli k té největší atrakci Paříže- Eiffelově věži. :-)

Eiffelova věž

Jako správný studenti jsme zvolili levnější variantu jak zdolat Eiffelovu věž. První dvě patra jsme tedy vystoupali pěšky. A je to zvláštní, ale výstup na Petřín mě zmáhá víc, než výstup na Eiffelovu věž. Možná to ale bylo zapřičiněnou tou euforií :-D. Každopádně pokud byste volili stejný postup, dejte si pozor, u které nohy stojíte frontu. Ne všemi se dá jít po schodech, některé jsou pouze na výtah, u těch bývají ostatně i delší fronty. Vstupenky nás tehdy vyšly na 3.10 eur a 4.20 eur. Z druhého patra se platila další vstupenka do třetího, kam lze pouze výtahem.
Z Eiffelovy věže pak byla vidět krásná Paříž a i Palác Chaillot, kterým jsme předtím procházeli.

Vyčerpáni celodenní chůzi jsme ještě prošli Vojenskou školou ( Ěcole Militaire), jejíž žákem byl i Napoleon Bonaparte, a Invalidovnou. Invalidovna je komplex budov, který zahrnuje Hotel des InvalidesDome des Invalides a kostel sv. Ludvíka. Celému komplexu dominuje Dome des Invalides s jeho pozlacenou střechou.

Naším posledním cílem bylo na začátku zmiňované muzeum Louvre. Nechali jsme si ho takto na závěr dne z jednoho prostého důvodu. Abychom opět ušetřili. :-) V pátek večer po 6. hodině večerní je totiž pro mladé lidi do 26 let vstup zdarma. Vstupuje se do něho pyramidou a vevnitř si u stojanů můžete vzít podrobné plány muzea, takže je prohlídka muzea snadná.

Ráda bych Vám poradila, jak se záchodem, ale bohužel moc nepomůžu. Nějak záhadně jsem si došla na začátku v Louvre, a pak na konci v Louvre :-D.
Na večer jsme si koupili francouzský plesnivý sýr a jak vypadala naše svačina, uvidíte v dalším příspěvku :-) .