#road_trip_2015 → Slovinsko

sobota 1. srpna 2015



Ahoj milovníci cestování! :-)
Jelikož jsme si každý představoval pro letošní jaro-léto jiný druh dovolené, vyhrál to nakonec kompromis :-)...a to doslova všeho :-D. Spojily jsme dohromady horskou turistiku, poznávání historických měst a koupání v moři :-). V následujících příspěvcích Vás tedy zasvětím do našeho road tripu, jak jsme si tuto cestu zorganizovali, co vše jsme viděli a třeba Vám předám i nějaké tipy ;-).

Kam jsme tedy vyrazili?


Hlavními body, kterými jsme během jednoho týdne projeli, byly: Bovec- Trogir - Makarská - Dubrovník - Mostar - Plitvická jezera - Záhřeb


A v dnešním článku se budeme věnovat právě tomu prvnímu cílovému bodu.

Bovec ve Slovinsku


Již vloni jsem se zmínila, že horská turistika mi byla vždy velmi nesympatická (hezky řečeno, že? :-D), nicméně již vloni, když jsem podnikla svoji první túru, jsem se přesvědčila, v jakém omylu jsem doposud žila. Proto jsem se na další track těšila. Chtěla jsem se ujistit, že mě hory opravu baví..... a teď zpětně říkám, že baví ..a to moc! :-)
Příjezd do Národního parku Triglav
Původně jsme plánovali, že vylezeme rovnou na nejvyšší horu Slovinska Triglav, avšak pro naší smůlu byl v tu dobu (30.5.2015) na vrcholu stále sníh. Rozum převládl nad chtíčem, a proto jsme pro naše bezpečí  od tohoto snu prozatím upustili.
Vzhledem k tomu, že nám cesta do Slovinska trvala poněkud déle, vyšli jsme první den pouze 2/3 hory Svinjak. To, že jsme nezvládli (z časových důvodů ;-)) vylézt na samý vrchol hory, jsme považovali za malý neúspěch, který nás nabudil na druhý den. :-D Nicméně jako rozcvička to bylo dobrý, zvlášť, když ta hora dostává svému jménu...je to pěkná sviňka :-D....i Pepa se trochu vztekal :-D.

Kde jsme spali?


Nocleh jsme měli vymyšlený dopředu. Již v ČR jsme si zamluvili místo pro stan ve vodáckém kempu Camp Liza přímo u krásně modré řeky. Za dvě noci a dvě osoby jsme zaplatili něco málo přes 40 eur. Kemp je to spíše menší, pěkně útulný a již v našem termínu pěkně zaplněný :-). Jediné, co mi na tomto kempu vadilo bylo množství sprchových koutů a jejich čistota, ale to se u 2* dá čekat :-). 2 dámské sprchové kouty pro zaplněný kemp je ale fakt málo :-)


Ta vpravo je Svinjak :-)


Druhý den nám pro změnu nepřálo počasí :-D. Celé dopoledne intenzivně pršelo, proto jsme vyčkávali, než se déšť alespoň trochu zmírnil. Nakonec se počasí přeci jen umoudřilo a v dalším průběhu dne už zapršelo jen párkrát :-). Program na tento den jsme díky tomuto nečasu vymýšleli vyloženě za pochodu. Nakonec jsme vystoupali ze samého úpatí z města Trenta do výšky 2050 k dolnímu Kryšskému jezeru a Pogačnikovu domu.
Musím přiznat, že výšlap se mi neskutečně líbil, nahoru se šlo oproti předešlému dni lehce, po celou dobu jsme měli krásný výhled a ty 4 hodinky až k chatě nám rychle utekly. Jelikož i zde ještě přetrvával sníh, zároveň krom kamzíků tu nebyl ani živáček, okolní ferraty jsme nezariskovaly a dolů jsme šly stejnou cestou. Cesta dolů nám pak trvala pouhé 2 hodinky :-).
Krásně modrá řeka Soča s podešťovým oparem :-)










Julské Alpy mě uchvátily a doufám, že se do nich zase brzy vrátím :-)
Spodní Krišské jezero
Vrcholové foto :-)
Pogačnikov dom (2050 m.n.m.)
Naši jediní společníci, kamzíci.






Doufám, že se Vám dnešní cestování líbilo a pokračování road tripu můžete čekat již brzy ;-)

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :-)