DIY: Kraslice voskem i pro levé ruce :)

středa 10. března 2021

 



Blíží se Velikonoce a v uších Vám také pořád zní "...... dejte vejce malovaný" ? 

A nevíte si už rady, jak ty vejce letos namalovat?


Co takhle zkusit klasické kraslice malované voskem? Co se zdá jako "vyšší dívčí", nemusí nutně opravdu tak být. Zvládly to přeci i moje levé ruce :) !


Co jsem na jejich výrobu potřebovala:

  • voskovky
  • špendlík
  • tužka s gumou
  • aromalampa
  • svíčka
  • vyfouknuté vejce



Jak postupovat:

  • vyfoukneme si vejce - buď si navrtáte dírky vrtačkou, nebo jako já vytvoříte opatrně dírky šroubkem/hřebíčkem.
  • do gumy na tužce zapíchneme špendlík
  • aromalampu rozehřejeme - je lepší mít co nejvyšší, protože v těch nízkých dochází k přepalování voskovek od velkého žáru, a tak dochází zaprvé k nepříjemnému zápachu a zadruhé ke změně barvy voskovky
  • kuličku od špendlíku namáčíme do vosku a nanášíme na vejce - pokud si zatím nejste jistí, začněte tečkami či krátkými čárkami

Tipy:

  • je dobrý mít v úvodu před sebou připravený nějaký jednoduchý vzor
  • různé voskovky si můžete rozehřát i v kalíšcích od čajových svíček např. na plotně
  • vejce jsem použila bílá, ale z osobní zkušenosti jsou krátce před Velikonocemi nedostatkovým zbožím, nic nebrání tedy i tomu, si je předem nabarvit :)

Pokud jsem Vás inspirovala k vytvoření kraslic voskem, budu ráda, když se pochlubíte do komentářů. :-)





1 komentář

Děkuji za Váš komentář! :-)