sobota 19. prosince 2015

DIY: Šumivá bomba do koupele




Krásnou předvánoční sobotu všem! :-)
V dnešním příspěvku bych Vám ráda ukázala tip na rychlý a levný dárek například k právě nadcházejícím Vánocům ;-).
Návody na šumivé bomby se to teď na různých blozích jen hemží a krásně vyhlížející bomby mě nadchly natolik, že jsem je musela také vytvořit :-).
No a tady jsou tedy ty mé ;-) .


Co potřebujeme?


  • 150 g jedlé sody
  • 75 g kyseliny citrónové
  • 75 g koupelové soli
  • 3 lžíce oleje (slunečnicový, olivový,...)
  • tělový vonný olej
  • 2-3 lžíce vody
  • při potřebě zvýraznění barvy barvivo
  • na ozdobené: sušené květy růží, levandule či jiných květin, koření, sušené ovoce...
  • formičky- na cukroví, na muffiny, na led ..

.


Jak na to?

Předem nasypeme na dno formiček zdobení, já jsem nadrolila usušené pomeranče. V nádobě smícháme sodu s kyselinou citrónovou a koupelovou solí. Do této směsi postupně zapracováváme olej, pokud chcete směsi dodat své vlastní aroma, přidejte pár kapek vonného oleje, pokud byste rádi výraznější barvu, přidejte barvivo. Nakonec zapracováváme vodu, s tou ale opatrně, protože pokud jí tam přidáte naráz, mohla by Vám celá směs rázem vyšumět. Já postupovala tak, že jsem zprvu přidala 1 lžíci nadvakrát, již po této první lžíci se mi vytvořila směs dostatečně hustá (hustší kaše), abych ji mohla vložit a uhňácat do formiček. První polovinu jsem tedy zapracovala do formiček, mezitím mi však druhá polovina začala postupně vysychat, proto jsem do ní dala druhou lžíci vody, a tak se mi opět naředila do správné konzistence.









A co Vy? Potěšil by Vás takovýhle dárek třeba od kamarádky? ;-)

5 komentářů:

  1. ja sa chystám na bomby zajtra :D myslíš, že by som tam mohla dať namiesto olivového, olej kokosový? :) ďakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě můžeš, pak se kdyžtak pochlub s výsledkem ;-)

      Vymazat
    2. idem ich robiť po prvý krát, tak dúfam, že mi to hneď na začiatku vyšumí :D

      Vymazat
  2. To je skvelé, vždy sa mi tieto šumivé bomby páčili :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem letos bomby vyráběla :) Tyhle se mi moc líbí, ta barva i zdobení, moc hezké :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář! :-)